-
Bezpieczne logowanie
Korzystając z bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej zawsze przestrzegaj podstawowych zasad bezpieczeństwa.
✓ Korzystaj zawsze z aktualnego systemu operacyjnego oraz z aktualnych aplikacji.
✓ Zabezpiecz swój komputer aktualnym oprogramowaniem antywirusowym.
✓ Nie instaluj oprogramowania i nie ściągaj aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł.
✓ Nie otwieraj maili od nieznanych nadawców, nie klikaj w załączniki do wiadomości czy smsów, które wydają Ci się podejrzane (np. pochodzą od firmy kurierskiej, chociaż niczego nie zamawiałeś w sklepach internetowych).
✓ NIGDY nie podawaj nikomu przez Internet lub telefon swoich danych osobowych, identyfikatorów ani haseł.
✓ Nie klikaj w linki prowadzące do stron rzekomo aktualizujących Twoje certyfikaty bezpieczeństwa lub system transakcyjny – bank NIGDY o to nie prosi w mailach.
✓ Nie wysyłaj kodów BLIK osobom znajomym, które proszą Cię o to przez Facebooka lub inny serwis społecznościowy, najlepiej zadzwoń i zapytaj, czy rzeczywiście ktoś miał do Ciebie taką prośbę.
✓ Korzystaj z poprawnych, czyli trudnych do rozszyfrowania haseł do komputera i do bankowości internetowej. Silne hasło powinno składać się z co najmniej 8 znaków, zawierać wielkie i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne. Nie zapisuj haseł ani ich nie przekazuj innym osobom.
✓ Korzystaj z bankowości elektronicznej na własnym sprzęcie i w miejscu z zaufanym Internetem. Unikaj logowania w miejscach typu galeria handlowe, kawiarnia, miejskie punkty dostepu.
✓ Logując się na stronę bankowości internetowej, sprawdź poprawność adresu i szyfrowanie połączenia (adres powinien zaczynać się od https://... a obok powinien być widoczny symbol zamkniętej kłódki). Sprawdź także dokładnie poprawność adresu URL pod kątem literówek i niestandardowych znaków, które bardzo często nie są widoczne na pierwszy rzut oka.
✓ Zawsze zwracaj uwagę na komunikaty o błędach certyfikatów wyświetlane przez przeglądarkę internetową. Zrezygnuj z transakcji, jeśli cokolwiek wzbudzi Twoje wątpliwości.
✓ Nie instaluj na swoim komputerze programów z nieznanych źródeł.
✓ Na komputerze korzystaj z klawiatury ekranowej wprowadzając hasło.
✓ Śledź informacje oraz komunikaty publikowane na stronie Banku.
✓ Zawsze po zakończeniu korzystania z bankowości internetowej klikaj w przycisk „Wyloguj”.
Jeśli ktoś dzwoni do Ciebie podając się za pracownika banku, jeśli otrzymujesz wiadomości, których nadawcy podszywają się pod bank lub po prostu coś Cię zaniepokoiło w związku z przelewami, zadzwoń na naszą Infolinię.
PAMIĘTAJ w przypadku czasowej niedostępności Twojej bankowości elektronicznej zachowaj spokój i nie ulegaj panice.
Cel cyberprzestępców jest właśnie taki by wywołać panikę, strach i chaos.
Nie wspieraj ich w tym. Nie kieruj się również anonimowymi opiniami czy komentarzami np. z mediów społecznościowych czy forów internetowych.
Upewnij się, że to wiarygodne informacje a nie „fake newsy”.
W celu bezpiecznego logowania do portalu bankowości internetowej nie używaj wyszukiwarek internetowych (Google, Yahoo, Bing i inne) - gdyż znalezione odpowiedzi mogą odsyłać do nieprawidłowych lub fałszywych stron.
Aby zalogować się do rachunku, przejdź na stronę banku: www.bsdobrzen.pl i znajdź przycisk „Zaloguj”
Upewnij się, że znalazłeś się na właściwej stronie:
✓ upewnij się, że adres zaczyna się od https://
✓ upewnij się, że w przeglądarce wyłączona jest funkcja zapamiętywania haseł internetowych. Nie powierzaj również swoich danych logowania żadnym aplikacjom do zarządzania hasłam
✓ sprawdź, czy w oknie przeglądarki przed adresem strony pojawił się znak kłódki – to oznacza, że połączenie jest szyfrowane, czyli wszystkie dane wymieniane między Twoją przeglądarką a serwerami banku są zaszyfrowane.
✓ sprawdź prawidłowość certyfikatu bezpieczeństwa - certyfikat powinien być wystawiony dla Banku Spółdzielczego w Dobrzeniu Wielkim.